China deel 2

21 oktober 2015 - Guilin, China

De 4 dagen in kunming hebben we rustig aan gedaan, we hebben een halve dag gezocht na een pinautomaat waarbij onze pasjes het wel doen!
15 banken en 5 uur verder besloten we om naar een 5 sterren hotel te gaan met pin automaat, daar hebben we eindelijk kunnen pinnen!! En wat waren we hier blij om!!
In mijn vorig reisverhaal had ik verteld dat mijn pinpas ingeslikt was en geblokkeerd, nou dat is inmiddels nog steeds! Mijn vader heeft heel wat telefoontjes gepleegd naar de bank en zal er inmiddels iets grijzer uitzien dan toen ik vertrok mocht er iemand binnen kort naar Azië vertrekken kan die misschien mijn nieuwe pin pas meenemen?
De andere 3 dagen zijn we gaan shoppen en hebben we royaal uitgeslapen haha.

De 4e dag pakte we de nacht trein van kunming naar Dali, een stad met een nieuw gedeelte en een oud gedeelte. Deze stad lag om een heel mooi meer heen, het Erhai lake. Hier zijn we de dag dat we aankwamen ook meteen naar toe gelopen, het was iets verder als we dachten maja we zijn nog jong
Na de lange wandeling kwamen we uit bij een stuk van het meer waar de lokale bevolking woont en geen toeristen zijn( behalve wij dan). De lokale bevolking was zoals gewoonlijk de was aan het doen in het meer.
Langs het meer stond ook een geit, deze hebben we na Meggy vernoemt haha (zie foto's).
Het meer is echt heel mooi, helaas zijn er wel veel plekken rondom het meer gericht op toeristen. Want toen we richting een pier liepen zaten we tussen de Chinese toeristen ( maar we hoefde deze keer niet op de foto)

De volgende dag gingen we met een scooter rondom het meer crossen! Dit onderbegeleiding van de eigenaar van het hostel die toevallig half Nederlands is!
Dit was tot nu toe de gaafste dag!! Geen idee hoe hard we reden want de snelheidsmeter was stuk maar volgens onze gids gingen we 80km p/u, en dat voor een scooter. En wat een mooi uitzicht!! We hadden 1 scooter met z'n tweeën , het begin was even wennen maar we hadden al snel de smaak te pakken.
Tussen door zijn we gestopt bij een tempel en zijn we gaan lunchen. Tijdens het lunchen kregen we een borrel om zo onze rijvaardigheden te optimaliseren.
Rechts inhalen, onnodig links rijden, inhalen bij doorgetrokken streep, en 80 rijden waar je 30 mag, niks moet maar alles mag!
Als afsluiter dronken we nog een lekker biertje met een heel mooi uitzicht! Om vervolgens weer terug naar huis te rijden.

De volgende dag deden we weer erg veel! We hebben de hele dag in een hangmat gehangen lekker in de zon met prachtig uitzicht! Wat wil je nog meer.

De dag erna pakte we weer de nacht trein terug naar kunming om vanuit daar weer verder te kunnen reizen naar guilin.
Deze nacht trein duurt maar 8 uur en deze vertrok al om 20:00, wat inhoud dat we om 4:00 aankwamen in kunming waarna we pas om 15:40 de volgende trein kunnen pakken naar guilin.
Ik denk dat deze trein rit de gekste trein ervaring tot nu toe is! 4 van de 6 bedden lagen namelijk alleen maar mannen. Deze vonden onze blanke huid en grote ogen erg interessant. Ze bleven maar Chinees aan het praten tegen ons, waar wij natuurlijk niks van snapte. Toen was er een andere chinees die een beetje Engels kon, wel 3 woorden! Namelijk: you beautifull girls.
Inmiddels was de hele wagon mee aan het luisteren wat die mannen tegen ons en over ons aan het zeggen waren. Na een tijdje kwam er een meisje bij ons zitten die ietsjes meer Engels kon. We hebben dus nog een beetje een gesprek kunnen voeren met die mannen die allemaal rond de 50 zijn.
Het meisje genaamd Hello Kitty, vond het zielig dat wij van 4:00 tot 15:40 op het station moesten wachten en nodigde ons uit om naar haar huis te gaan. Hier zeggen wij natuurlijk geen nee tegen! Haha.
Na een paar uur extra slaap in het bed van hello Kitty ( die zelf op de bank was gaan liggen) maakte ze ook nog een heerlijke lunch voor ons. Samen met haar zus, broer en zoontje van haar broer hebben we heerlijk geluncht!
Hierna liep ze nog met ons mee over de markt om fruit te halen voor in de trein.
Het was erg leuk om te zien hoe de chinezen wonen! Heel primitief en zo gastvrij!

Vervolgens pakte we dus de trein van kunming naar Guilin +/- 18 uur. naar gelukkig hadden we dit keer iets minder bekijks.
Dezelfde dag hebben we nog een Tour geboekt om de volgende dag naar Ping'an rijstvelden te gaan. Ook dit was weer erg mooi om te zien! Ze hadden net de rijst geoogst waardoor de rijstvelden er geel/groen uitzien.

Guilin is een grote stad en ligt in een mooi berg gebied van China, om dit te kunnen zien moet je natuurlijk de stad uit. Dus de volgende dag boekte we een boot Tour die ons naar yangshuo brengt. De natuur hier is echt prachtig! En de boot Tour was dan ook erg mooi!
Momenteel zit ik dus in yangshuo! Met een prachtig uitzicht vanuit het dak terras!
Morgen gaan we een fiets huren en dit mooie gebied verkennen.

Oow dit filmpje moeten jullie ook zien:
De oplossing als je, je niet veilig voelt haha! dit had David de Rus die bij ons in trans Mongolië trein zat, ons laten zien.

Zooo..... einde van dit iets korter als vorige verhalen, verhaal. Haha!

Doei!