Hatseflats!

5 maart 2016 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Het is al weer even geleden dat ik geschreven heb maar nieuw zeeland is ook zo leuk! Dat ik geen tijd heb gehad :p.
Momenteel zit ik dan ook in de auto en is Mike aan het rijden zodat ik een verhaal kan typen.

Waar was ik gebleven......... Oow ja Maleisië, we gingen naar het Tioman eiland. Het is echt een eiland om lekker niks te doen, aangezien hier ook niet veel te doen is was dit niet moeilijk. We zijn een dag met een 'taxi' naar de andere kant van het eiland gegaan, dit wilde we eerst zelf met een scooter doen maar dat werd ons afgeraden. Uiteindelijk snapte we ook waarom want je moest namelijk een berg op van 45% dit was zo stijl dat de auto (jeep) er zelfs moeite mee had. De auto begon ineens flink te roken en de chauffeur zei dat er Niks aan de hand was! Manon en ik zaten al klaar om de auto uit te springen :P. Maar uiteindelijk kwamen we aan bij een prachtig stuk strand! Het leek wel echt op expeditie Robinson want er was helemaal niemand! Alle huizen waren verlaten, op de vleermuizen na was er helemaal niemand. Het eiland zat vol met vleermuizen! Je zag ze overdag overal in de bomen hangen. Ook zag je rond 17:00 de apen over het strand wandelen opzoek naar eten.
Na 3 dagen relaxen op het eiland zijn we terug gegaan naar de bewoonde wereld, na een lange rit kwamen we aan in Singapore!

Wat ons meteen opviel was dat de stad erg schoon is en dat iedereen zich aan de regeltjes houd! Want na 5 maanden was het erg raar dat de auto's stopte als je bij een zebrapad wilde oversteken! In Singapore hebben we natuurlijk manon haar verjaardag gevierd! We zijn gezellig gaan uit eten ( want dat doen we anders noooiiit) en hebben een paar drankjes gedaan.
De volgende dag hebben we de hop on hop off Tour gedaan en zaten we lekker in de regen als enigste boven in de bus. S'middags stonden we heeeel erg zielig onder een afdakje te wachten tot het droog werd, blijkbaar keken we zo zielig dat een groepje jongens ons 2 paraplu's gaf! We zijn die dag ook naar de orchideeën tuin geweest wat ook erg mooi was om te zien en zeker een aan rader is als je ooit naar Singapore gaat.
De volgende dag zijn we naar marina Bay gegaan waar het bekendste hotel van Singapore staat, hier zijn we dan ook naar boven gegaan. Wat een mooi uitzicht heb je daar! Helaas mochten we niet zwemmen want dat is alleen voor hotel gasten.
Na 5 dagen in het mooie Singapore vlogen we dan eindelijk naar nieuw zeeland!! Hier wilde ik al heel lang naar toe en ik vermoed dan ook dat dit het hoogte punt van mijn reis zal worden.

Het was 11 uur vliegen vanuit Singapore en we hadden een tussen stop van 7 uur in brisbane ( Australië) . We vlogen met Emiraten, wat een luxe vlucht! We zaten bij de nood uitgang dus extra veel been ruimte en er zaten zelfs sterretjes in het plafon! Maar het mooiste was nog........ De zeer knappe stewards die voor je op knieën ging zitten om je tv in te klappen ( hahaha) wel raar dat die tv telkens vanzelf weer te voorschijn kwam :O.

Eenmaal in Auckland wilde manon en ik alvast een auto huren voor de komende 5 dagen want Mike en Lisa kwamen een paar dage later aan in Auckland. Een auto huren was nog niet zo heel gemakkelijk aangezien het de drukste periode ooit is. Na een uur rond lopen en 10 auto verhuurders af te zijn gegaan kwamen we bij de laatste! deze had gelukkig nog een auto voor ons. Het was niet moeders mooiste en of die de apk keuring zou halen was ook de vraag maar wij waren er blij mee!

Vol goede moed gingen we op pad naar het noorden want we wilde graag naar de Bay of islands. Toen het eenmaal  donker begon te worden en wij de lichten aan wilde zetten kwamen we er dus achter dat deze niet werkte ( klein probleempje) , de mist lampen deden het wel dus deze maar aan en zo snel mogelijk naar een dorpje opzoek naar een hostel. Wie had dat gedacht dat om 21:00 geen een hostel meer open is! Dan maar even opzoek naar WiFi en kijken of we online iets kunnen vinden. We gingen naar de mcdonnalds aangezien daar altijd WiFi is, toen we weer wilde aanrijden deden de mist lichten het natuurlijk ook niet meer! Er zat dus niks anders op dan slapen in de auto. Hebben we dat ook weer meegemaakt!  Maar goed dat het al om 5:30 licht word en we dus al vroeg verder konden gaan rijden.
We reden meteen door naar een wandel track die we op maps.me gespot hebben ( een handige app waar je gratis offline kaarten kunt gebruiken). Met een beetje slaap te kort begonnen we dus al vroeg aan de wandelroute die iets zwaarder bleek dan we dachten, het was namelijk een uur lang trappen lopen! Maar het uitzicht was prachtig!
Na ook weer een uur naar beneden gelopen te hebben reden we verder naar Russell ( Bay of islands) dit was een mooie route door de bergen wat inhoud lekker veel bochten! Manon heeft bijna een Korts zakje nodig gehad :P.

In Russell bleven we 3 dagen, de eerste 2 dagen moesten onze spieren even bij komen van de wandel route dus we gingen naar het strand en het dorpje verkennen. De 3e dag deden we weer een wandelroute deze was gelukkig makkelijk, maar zeker niet minder mooi!
Vanuit Russell reden we weer terug naar Auckland want daar moesten we kampeer spullen bij elkaar gaan zoeken om vervolgens Mike en Lisa op te halen van het vliegveld!
Een dag voordat we Mike en Lisa gingen ophalen kregen we natuurlijk te horen dat de auto die wij gehuurd hadden niet beschikbaar is!! We konden dus op het laatste moment alle autoverhuurbedrijven af gaan bellen voor een auto, aangezien het erg druk is zijn er geen auto's meer beschikbaar!
De auto die manon en ik gehuurd hadden voor 5 dagen was niet echt in goede conditie om 4 weken mee rond te rijden.
Na veel telefoontjes was er dan een auto beschikbaar! Wel 3 dagen later, wat inhoud dat we 3 dagen in Auckland moesten blijven. Voor deze 3 dagen hadden we dan nog maar de geweldige krak auto gehuurd.

En toen was de tijd daar dat we Lisa en Mike konden ophalen van het vliegveld! We verbleven dus nog 3 dagen in Auckland omdat we moesten wachten op de andere auto. Onze slaap plek was net buiten Auckland aan het strand in een roze caravan :P we leken net bassie en Adriaan met de rode auto en caravan, je moest alleen wel kloppen want de bel deed het niet.
In deze 3 dagen hebben we Auckland verkent en hebben we de laatste spullen geregeld voor het kamperen. Auckland is een grote drukke stad en niet echt een stad waar je lang wil verblijven maar we moesten wel.
Natuurlijk moest de 2e dag de auto ook nog even kapot gaan :P na 2 uur langs de weg te hebben gestaan kwam dan eindelijk onze reddende engel, om vervolgens de auto weg te slepen :P
2 uur laten kregen we gelukkig de auto weer terug zodat we er nog 1 dag van konden 'genieten'. ( en nee de oorzaak van de auto pech kwam niet door mijn rijkunsten)
Na 3 dagen kon dan eindelijk de echte road trip beginnen met een fatsoenlijke auto!
Hierover zal ik in mijn volgende verhaal vertellen anders wordt deze een beetje lang :O.

Het schrijven gaat ook niet zo snel met deze belachelijk mooi uitzichten die ik momenteel heb wordt ik gedwongen om naar buiten te kijken :p. Zoals jullie ook gemerkt zullen hebben staan er geen recente foto's meer op mijn blog. Dit is omdat ik niet voldoende internet heb om ze te plaatsen, je moet hier namelijk overal betalen voor WiFi of je hebt maar 100mb gratis. Zodra ik de kans heb zal ik de foto's plaatsen!

Tot snel!

1. Tien en karel:
    5 maart 2016
    leuk weer ens wat te huure, Lydia, dich dinks toch nog altied aan de achterblievers, weej kieke altied oet nao de reisverslaage, want det is geneete, en jao weej geluive in dien riejkunste, dieke knuffels veur dich en manon
  2. Tanja:
    Leuk hoor.. Bassie en Adriaan
  3. Yvonne:
    heejjj Lydia
    eg ein super reis!!
    wat ein ervaring!!...,die neemt nemand dig mier aaf.
    Nog hiel vuul plezeer .
    auk strakjes same met Angelique ( gezelligggg)
  4. Wendy:
    5 maart 2016
    Hey lydia wat een super verhalen man !!!
    Geniet er van. Super bijzonder dit.
    Groetjes sikkie